Nytt år, nya möjligheter!

God söndagseftermiddag min vänner!! Vad görs uti stugorna?
 
Själv har jag tillbringat morgonen framför dator och tv med mattvirkningen i handen och nu är den klar..
 
Den mäter 110 centimeter i diametern vilket betyder att det känns i virkarhanden, det blir lite tungt men det är ju som glömt nu när den är färdigställd. Då det kommer till virkning har jag en del förbättringsområden (tack och lov för vem vill vara fullärd?). Till er som är proffs har jag en fråga, hur får man varvbyten snygg?
 
Som ni ser är det inget som gläder ögat för här vandras det i sid- och höjdled. Vad säger ni, hur får jag nästa matta snyggare?
 
Imorgon är det arbetsdag och jag får väl erkänna att laddningen inför den inte är helt hundra men när man väl är på plats så brukar det ju funka. Får försöka glömma att äkta hälften är ledig hela veckan och tillbringar den i svärmors stuga.
 
Vi hörs
Anita
 
 
1 Anonym:

skriven

Hej jag brukar sy ihop ändarna för hand, prova om det passar dig. Lycka till

2 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Supersöt matta :-)

Svar: Karamellfärger är uppiggande :)
Anita Stenmark

3 Denise:

skriven

Jättefin matta!! Sök på invisible join chrochet så får du upp bra tips!!!

Svar: Super! Tack för tipset Denise!!
Anita Stenmark

Kommentera här: