After marknad

Så här två dagar efter avslutad marknad är jag rätt mör och mycket nöjd över det mottagande vårt hopkok av konst, hantverk och återvinning fick av alla besökare. För min del står ju, inte helt oväntat, återbruket i fokus och att jag vill inspirera andra att istället för att köpa nytt titta med nya ögon på det man har och förädla det. Jag vill tro att det var en och annan som fick en aha-upplevelse när dom såg mina alster och förhoppningsvis sitter man hemma på kammaren och planerar vad som ska recycklas.
 
Min utställning kan beskrivas som eklektisk, högt och lågt vitt och brett, för jag har ju så svårt att bestämma mig för vilken teknik och vilket material jag ska jobba med. Det är ju mångfalden som gör det hela så roligt.
 
Mitt mest omtalade arbete tror jag var en fåtölj som jag "lånade" av min arbetsgivare för att kunna visa vad några timmars arbete, målarfärg och en bunt jeans kan göra.
 
En ganska vanlig modell för offentlig miljö som säkert ansågs snygg en gång i tiden men inte längre..
 
..fick ett helt annat uttryck i sin nya outfit.
 
En fotogendunk och lite delar från en gamla taklampa gifte sig bra..
 
..om jag får säga det själv och den tidigare tråkbruna keramiklampan klädde sig riktigt bra i ny färg och skärm.
 
Förutom dessa objekt fanns där även barnkläder, kuddfodral, tygkassar, ramar, anslagstavlor, virkade mattor, dukar mm en del till salu andra som ren inspiration. Jag glömde bort att fota innan vi öppnade och när jag väl kom på det hade det försvunnit en hel del så ni får hålla tillgode med dessa miljöbilder som är av varierande bildkvalitet.
 
 
Tanken att vi alla glada damer ska träffas och prata ihop oss om en eventuell fortsättning. Spännande!
 
Nu ska jag slappa i soffa och invänta "Morden i Midsommer" om jag klara av att hålla mig vaken förstås.
 
Ha det bäst så hörs vi.
Anita
1 Doris:

skriven

Vilka fina grejer du har gjort. Jag gillar skarpt den gamla plankan med hjul, suverän plats för alla tidningar man vill ha framme.

Svar: Vad trevligt att du tycker om mina alster och jag håller helt med dig ang "sidebordet" :)
Anita Stenmark

2 Sanna:

skriven

Åh den utställningen skulle ju ha varit superskoj att besöka! Du gör ju så galet mycket fint!! =)

Kram
Sanna

3 lopplisa:

skriven

Så fina återbruK!! Brädan är ju suveränt fin och fåtöljen går ju inte att känna igen!! Så mycket bättre! Kul om det blir en fortsättning av något slag :) Heja dej!!

4 Krajamaria:

skriven

Så mycket fint! Och dina jeans-återbruk är så fina! Roligt med fåtöljen med fickorna. :)

5 lopplisa:

skriven

fossingar så klart!

Kommentera här: