Hur många böcker finns det i hyllorna?

Böcker är väl nåt som finns i alla hem och förutom att roa läsaren så kan de också vara en fröjd för ögat om ni frågar mig för jag tycker det är supersnyggt när man färgkoordinerar dom i en bokhylla.
 
 
Nu är det ju så att jag inte äger någon hylla för samlade böcker, nej de gamla och vackra jag har kvar ligger/står utspridda i vårt hem som en inredningsdetalj. Alla bokklubbsditon åkte iväg när vi flyttade och jag tror att det är så för många, till slut "orkar" man inte ha kvar och månatligt damma alla lästa historier. Kasta dom inte för man kan återbruka dom på en hel massa olika sätt, här kommer ett..
 
 
Man tager sig en låda, en hel hoper böcker och lim. Förutom det bra att ha en skalpell när böckerna ska "slaktas" för här ska ryggarna tillsammans med en glasslåda få visa färg.
 
Om ni är som jag så har ni inte ägnat mycket tid åt hur boken egentligen ser ut bakom skyddsomslaget men när man verkligen tar sig tid att titta där bakom så upptäcker man ett mer eller mindre vackert tryckt omslag. Här är det bara att välja färg, ämne, författare.. ja vad vet jag, sätt ihop vad som helst huvudsaken det känns rätt. Som ni ser gick jag på färg.. 
 
 Ett roligt och inspirerande pyssel som dessutom kommer att användas i vardagen då jag tänker att alla mina avritade Ottobremönster ska få bo här.
 
 Dessutom får jag en massa nytt pysselmaterial på köpet.
 
Ha det bäst till vi hörs
Anita
 
1 Monika:

skriven

Superfiffigt! Och så grymt snyggt! Jag måste helt klart ut och leta böcker på loppis.

Svar: Det är ett riktigt roligt pyssel oxå!
Anita Stenmark

2 Sanna:

skriven

Wow! Skitsnyggt och läckert! <3

Kommentera här: