Sverige, Sverige fosterland

Utifrån det faktum att Sverige och Stockholm hänsynslöst attakerades av en eller flera terrorister i fredags så värderar jag ännu högre det faktum att vi har förmånen att kunna åka till svärmors stuga och bara vara i den fantastiska miljö som fjällvärlden erbjuder.
 
Igår tog jag mig en skidtur på knappa milen där den fysiska anstängningen och tystnaden var som balsam för själen samtidigt som mina tankar ständigt återvände till Stockholm och de drabbade. Precis som kronprinsessan Viktoria så tänker jag att det enda sättet att hantera detta är att vi gör det tillsammans för vi får inte tillåta att ondskan får styra våra liv!
 
Så låtom oss fokuser på det som är positivt och roligt... typ, snart är det påsk!! Kan ni fatta, det var ju nyss vi sminkade våra barnbarn som påskkärringar och nu är det dags igen. Svårt att hinna med i svängarna när man snart är sextio.
 
Påsk är en högtid som i vår familj mesta handlar om att vi vill tillbringa den i fjällen men påskägg och dekorerat ris får också plats. Sen några år tillbaks bojkottar vi fjädrar som risdekoration och i år fick det bli pärlplattor som jag och äkta hälften pysslat ihop med stor hjälp av våra barnbarn och jag tycker att denna regnbågsfärgade stjärna talar sitt tydliga språk när det kommer till varje människa lika värde...
 
Fortsätt att njuta av livet för det är det som terroristerna inte vill att vi ska göra.
 
Stor kram till er alla!!
Anita
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: