Augusti - en trevlig månad

Då har vardagslunken återtagit sin plats och vi har snart avverkat en tredjedel av augusti och stormar mot hösten med hög fart. Hösten är faktiskt en favorit när det kommer till årstider med sina vackra färger och oftast trivsamt väder. Tänka att i lugn och ro ströva runt i skogen på jakt efter svamp eller bär, ta sig en rast för att avsmaka innehållet i den medhavda ficksäcken och bara vara njuta av stunden. Det är livskvalitet det!
 
Förra veckan var det ju Pridefestival i vår kungliga huvudstad, själv var jag inte på plats men av de inlägg jag tog del av via sociala medier kunde jag bara konstatera att det verkar vara en fantastisk fest med fantastiska människor som ständigt har något att lära oss "oinvigda" - kärleken är störst!!
 
Även om jag inte hade glädjen att delta så inspirerades jag av alla färgglada bilder till att våga mig på lite färgglatt hantverk..
 
.. så jag plockade fram det jag hade av färgstarka nystan och började virka..
 
.. och har till dax dato fått ihop 37 varv och planen är att det ska dit ytterligare 20 varv, måste bara fylla på förrådet med glada trasor.
 
Inte fullt lika färgstark är ett projekt som varit på G de senaste dagarna men en riktigt fin pallet har denna klänning för en ung dam som tarvar storlek 74 cl.
 
 
Efter att ha jobbat uteslutande med textilt hantverk under en längre period så kände jag att det var dax att byta verktyg så fram åkte hammare, såg och skuvdragare för att tillverka några vikskärmar jag funderat på ett tag.
 
Helt enligt Kajsa Vargs filosofi så tog jag vad som fanns tillgängligt och detta innebar jag fick börja med att dra spik, inte en utan flera, vilket är vardagsmat för alla återbrukare.
 
Ha nu en trivsam eftermiddag och kväll så hörs vi av.
Anita
 
 
 
 
 

Kommentera här: