Hoppsan Kerstin, det är snart jul!

Verkligheten utanför min ateteljebubbla slog mig i gårkväll där jag låg nerbäddad i sängen, ynka tre veckor kvar till jul och undertecknad har inte funderat en minsta minut på vad som ska göras när och hur. Så brukar det inte vara vid denna tiden på året men efter den första upphetsningen så tänkte jag att det allra troligast blir en trevlig högtid ändå även om det finns en risk att mat och bakverk helt eller delvis kommer att inhandlas på Coop eller i någon annan av ortens butiker.
 
Innan min uppenbarelse om att julen rusar mot oss spenderade jag några timmar i Stensele tillsammans med symaskinen för att för att få till fler små klänningar av 70-tals modellen som visade sig vara rätt populär..
 
Här en variant där jag satte dragkedja bak vilket är betydligt enklare än att pillra med knapphål som jag får erkänna inte är någon favoritsysselsättning.
 
Lampskärmen jag jobbade med för ett ett tag sedan har nu färdigställts och fungerar nu som stämningshöjande taklampa..
 
 
Kommande helg blir det en tripp till Umeå för lite kvalitetstid med dotter och barnbarn uppblandat med några små inköp av diverse pysselmaterial som inte står att finna här hemma.
 
Ha en bra tisdag!
Anita
 
 
 
 
1 Doris:

skriven

Verkligt fin modell på både klänning och lampa.

Kommentera här: