Tyg in making

Det blev en lång kväll i ateljen igår men som det mycket väl använda uttrycket säger så går tiden fort när man har roligt. Jag sysselsatte mig med mitt favoritmaterial nummer ett, nämligen jeans. Som alltid är skapandeprocessen densamma - sprätta, klippa, sy, klippa, sy uppblandat med en hel del pressande och allt detta mynnade ut i..
 
..dessa två tygbitar. Vad de kommer att användas till undrar säkert vän av ordning men jag tro att jag håller lite på det. Om allt går enligt planen får ni se det färdiga resultatet när ni kommer in till mig på lördag då det i Stensele även hålls både julmarknad och traditionsenligt adventsöppet på mysiga Shangri-La där Christinas bakkonster kan fresta den mest kräsne.
 
 
Ha en bra dag alla!
Anita
 
1 lopplisa:

skriven

Oj! Det blir långt att åka :) Tror säkert att det blir slående och fint som finaste snus! Älskar dina jeansåterbruk så klart!!!

Kommentera här: