Men till nästa år igen...

Ikväll åkte julen ut, betydligt senare än vad som är brukligt i vårt hem, och det gamla julgranspyntet fick återigen krypa in i förrådet..
 
..men så fort som dagarna sveper förbi så är det snart dags att plocka fram dom igen.
 
Nu går vi in i tulpantiden och till helgen ska jag unna mig en fräsch, krispig och väl tilltagen bukett för att fira att vi passerat den mörkaste delen av året och är på väg upp i ljuset igen.
 
Vad gäller den skapande delen av mitt leverne så känns det liiite trögt men jag sprättar någon söm till och från och funderar vidare på vilka modeller det slutligen ska landa ut i.
 
Igår fick jag faktiskt tummen ur och sydde ihop tre gamla trasmattor till en större dito.
 
Det är något jag tänkt göra länge men aldrig kommit till skott med. Undrar varför det är så ibland att man skjuter på vissa saker och när det väl görs går det hur bra som helst och denna gången var det dessutom snabbt avklarat. Kan det vara latmasken som ställer till det? Hursom så är tanken att matta ska bli ännu större om jag nu får tummen ur igen.
 
Ha det gott så hörs vi.
Anita
1 Lena :

skriven

Här åkte julen ut i söndags. Fint med trasmattorna.Har oxå sytt ihop mattor på det viset.

Svar: Min tanke är att matta ska växa mer
Anita Stenmark

Kommentera här: