Fredagskvällen blev blöt

Igår tog jag itu med min tredje och sista planteringslåda där jag sådde ruccola, plocksallad, dill och persilja sånt man gärna vill kunna springa ut och plocka själv.
 
Kvällen var lite sval med några regnstänk men med rätt kläder ändå härlig så jag bestämde mig för en cyckeltur. Kan väl säga att det var tur jag valde regnställ och stövlar som outfit för plötsligt öppnade sig himmlen och regnet stod som spön i backen. 
 
I brist på paraply valde jag att vänta ut regnskuren i en skogsdunge och passade på att leka naturfotograf i den fortfarande skira grönskan.
 
Idag skiner solen och undertecknad kommer att äntra trottjänaren för att dra iväg till ateljen där andra kreativa göranden står på dagordningen.
 
Ha en bra dag.
Anita
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: