Dit det bär, dit bär det

Ja, så är det väl nästan jämt.Ta en sån sak som vädret, vi har haft sommarvärme i flera dagar och plötsligt slog det om och blev så kallt och blåsigt att det bara var att plocka fram mössa och vantar igen.När det kommer till mitt bloggande är det samma sak, i perioder (korta men ändock) så gör jag dagliga inlägg tills det slår om och då blir det på sin höjd en gång i månaden.
 
Vad har då hänt sedan sist? Ja, en hel massa förstås men om vi fokuserar på mitt kreativa liv så har jag sytt, virkat och påbörjat makeover av en stol och en fotpall.
 
På syfronten har jag bland annat fått ihop dessa jeansjackor till tre syskon.
 
Vidare några trasmattor som efter lite handpåläggning flyttat upp från golvet, ytterligare ett korsstyngsbroderi som fått komma ut ur garderoben samt ett täcke till William.
 
Min första ovala matta har sett dagens ljus och jag kan konstatera att den ovala formen är enklare att får till än den runda.
 
En gamal trött grönklädd stol har klätts av naken, ett jobb som med fördel görs utomhus då skumgummi som varit med ett tag förvandlas till nåt mjölliknande. Här säger vi att det har "martnä opp". Innan jag kan starta tapetseringen, det roliga jobbet, så måste ett av benen stabiliseras med lite lim.
 
Jag har även påbörjat renoveringen av en fotpall där jag förutom att byta tyg även avser fräscha upp benen, har inte bestämt mig för hur ännu men det tar sig.
 
Med detta får jag önska er en trevlig helg!
Anita
 
 
 

Kommentera här: