Pysselutmaning

"Huset nr 10" har en riktigt bra utmaning som jag inte kan låta bli..
 
 
Precis som vid hennes förra utmaning är detta bidrag inget nypysslat utan hämtat från mitt arkiv.
 
 
Burkar i lite större format tigger jag mig till hos ICA-handlaren på orten.
 
Efter diskning målar jag dom med grundfärg. Jag gillar ju den lite schabbiga stilen så mitt måleri får beskrivas som slarvigt. När burken är torr så har vi kommit till klipp-och-klistra-fasen. Bilder att dekorera med hittar jag på nätet och dom klistrar jag fast med limstift eller dekopagelim. Det sistnämnda är att föredra om man vill lägga en skyddande yta på bilden då det limmet även fungerar som lack. Nu är det bara att låta  fantasin få fritt spelrum..
 
 
Här har ett spetsband fått förhöja den romantiska bilden.
 
 
Denna burk är en 50-års present och den täckte jag med boksidor, tårtpapper, bild och en snörstump. Om jag minns saken rätt så fick den lilla raringen två varv med lavkpenseln.
 
 
För lite tuffare ideer kan ni kika in här. Som sagt var.. fantasin är ens enda begränsning.
 
Höres
Anita
 
 
1 Eva:

skriven

wow så snygga burkar ,detta ska provas !
trevlig helg

2 Annie:

skriven

Så fint du gjort. Gillar även den lite "tuffare" varianten och så smart att fjäska för affären så man kan få de lite större burkarna;)

Stort tack för ditt bidrag.
Kram
Annie

3 Zara Rooke:

skriven

Jättefina burkar! Jag är så glad att jag råkar ha några nydiskade burkar kvar. Har också plockat fram lite papper, tyg, band och lim. Nu ska jag pyssla lite med döttrarna! Vi behöver ju fler krukor till vårlökar i köksfönstret... :-)
// Zara

4 Monika:

skriven

Stora burkar var häftigt, och fint piffade. Klistra, det gillar jag :)

Kommentera här: